In het steeds veranderende landschap van geschillen tussen bedrijven en consumenten (B2C) hebben juridische geschillen nieuwe dimensies gekregen. Van de groei in collectieve consumentenacties (massaclaims) tot de opkomst van ESG-claims, de toegenomen bezorgdheid over privacy en de toenemende aandacht voor Big Tech-bedrijven, deze 4-delige miniserie belicht de belangrijkste trends die binnen de Europese context bepalend zijn voor B2C-geschillen en bekijkt hun belang voor het geschillenlandschap vandaag en in de komende jaren. Inzicht in deze verschuivingen is essentieel voor bedrijven die juridische kwesties effectief willen aanpakken en duurzaam consumentenvertrouwen willen kweken.
Trend 2: De opkomst van ESG-claims
In deel 2 van onze miniserie over de toename van consumentengeschillen in de EU onderzoeken we de opkomst van ESG-claims. We kijken naar recente ESG-claims en het belang ervan in het huidige proceslandschap en vervolgens naar de invloed ervan op bedrijven in de komende jaren. Inzicht in deze verschuivingen is essentieel voor bedrijven die juridische kwesties effectief willen aanpakken en duurzaam consumentenvertrouwen willen kweken.