Prijzen en aanbiedingen: een nadere invulling van de regels door ACM

Het is van belang om transparante prijzen te hanteren. Een handelaar moet namelijk op grond van het Burgerlijk Wetboek de juiste informatie verstrekken over de prijs. Dat geldt ook voor het bestaan van een specifiek prijsvoordeel, indien van toepassing. Doet een handelaar dit niet, dan kan er onder omstandigheden sprake zijn van een misleidende handelspraktijk.

Enige tijd geleden heeft de ACM een persbericht gepubliceerd waarin de ACM nader ingaat op de regels over prijzen en aanbiedingen die voor consumenten gelden. Als een winkel korting geeft op een eerder gehanteerde prijs dan mag het product niet langer dan drie maanden geleden voor die prijs te koop zijn geweest, zo stelt de ACM.

In dit artikel gaan Roelien van Neck en Lisette den Butter in op deze door de ACM geformuleerde regel. Ook worden de wettelijke regels over (het geven van informatie over) prijzen en aanbiedingen toegelicht.

Klik hier voor het volledige artikel in Juridisch up to Date 2017, nr. 8, p. 8

Dit artikel is geschreven door:

Volg ons op

Laatste nieuws