Digital Single Market: online shoppen in Duitsland en binge-watchen in Spanje

In juni 2018 verscheen een artikel van Pauline Kuipers en Mariska van de Sanden in het lustrummagazine van de Jonge Balie Den Haag over de Digital Single Market.

Niet alleen de Jonge Balie in Den Haag viert dit jaar namelijk een feestje. De Europese Unie viert dat de interne markt 25 jaar bestaat. In die 25 jaar heeft de interne markt veel goeds gebracht voor zowel burgers als bedrijven in Europa. Door een markt zonder binnengrenzen te creëren waarin het vrij verkeer van goederen, personen, diensten en kapitaal centraal staat, is het Europese BNP met 1,7% gegroeid en zijn er miljoenen banen bijgekomen.  In diezelfde 25 jaar is technologisch veel veranderd. De opkomst van het internet en digitale technologieën bieden de interne markt nieuwe uitdagingen, maar vooral kansen. De interne markt wordt daarom omgevormd tot een digitale interne markt (Digital Single Market).

In dit artikel voor de lustrumglossy van de Jonge Balie Den Haag met als toepasselijk thema “#let’s get digital” wordt ingegaan op de laatste EU ontwikkelingen die die Digital Single Market mogelijk (moeten) maken, zoals de geoblocking verordening, de portabiliteitsverordening en de verordening voor grensoverschrijdende pakketbezorging.

Klik hier voor het gehele artikel.

Dit artikel is geschreven door:

Mariska_72x100 Pauline_72x100
Mariska van de Sanden Pauline Kuipers

 

 



Categories: Commercial, Competition, Technology & Communications

Tags: , , , , ,